Det bästa höstlovet på länge!

Det är mycket som ska berättas, men nu ska jag iaf börja...

Torsdag!
Jag fick gå upp 5  i torsdags morse för jag skulle jobba, då var man ju lagom pigg...  Jag skulle börja kl 7 och bussen gick tioi 6... Alla måste tycka att jag är en idiot som går upp 5 på ett höstlov men jag tycker att det är kul att jobba på hotellet och jag får ju pengar för det. Jag slutade iaf vid 12 och då åkte jag hem och sov i en halv timme innan jag satte igång och packade. Becca kom hem till mig vid 15, vi var skit taggade för resan!

Kryssningen!
Jag, Becca, Hanna, Sara, Jenny och mamma mötte Oskar,Olivia,Ruth och Lena i termenalen innan vi skulle gå på Cinderella till Åland. Vi gick till våra hytter och bytte om innan middagen som var kl 19. Jag, Becca och Oskar delade hytt. När vi kom till buffén så fick vi ett bord i fören brevid ett stort gäng med killar i 20 - 30 års åldern som sjöng och hade almänt kul. Helt plötsligt sa en av killarna "Hej" till mig och då insåg jag att det var en gammal lärares son som hade varit hjälplärare i min klass när jag gick i skolan innan den som jag går i nu. Det var jätte kul att träffa honom där, han hade varit i Cosowo i 8 månader och hade just kommit hem för 2 dagar sen. 

Jag gjorde bort mig två gånger under resan, klantig som man är. 
Det första hände när jag skulle ta mat i buffén, jag och Becca insåg att vi hade tagit för små tallrikar så jag skulle just lägga tillbaka dom men då hände det något konstigt... för när ja la tillbaka tallrikarna på traven med dom andra tallrikarna så råkade jag putta ner en tallrik på stengolvet.... det blev helt tyst i matsalen och sen började dom där killarna applodera och skratta... Pinsamt!
Det andra som hände var att efter maten så ville jag och Becca gå ut på däck och kolla... Vi ser att dom där killarna står där ute och sjunger. Jag börjar gå mot dörren och märker inte att Becca inte följer med... När jag kommer ut så blåser det så himla mycket där ute så min kläning blåser upp, ja skriker och springer in... När jag kommer in så märker jag att dom där killarna härmar mig och att Becca står och as garvar. I just det ögonblicket vill jag bara låsa in mig i hytten och inte komma ut därifrån förren vi ska gå av båten... Kvällen började inte så bra för mig...

Vid halv 10 var det dags för karaoke. Jag, Becca, Sara och Hanna anmälde oss, vi sjöng " Tommy tycker om mig"  Oskar och Olivia sjöng " känn ingen sorg för mig Gbg". Jenny stog och tog kort på oss och skrattade... (lägger ut lite kort senare)  Kl halv 12 startade discot men vid tio i 12 så utrymmde dom hela lokalen och sen fick bara dom med leg och över 18 komma in...BLÄÄ..
Vi fick gå till den andra danssalongen och dansa... men det var faktiskt ganska kul där! Vi gick inte och la oss förren kl var vid 4. 

Frukost åt vi vid halv 10 tiden, guu vad det gungade då... Man kunde inte ens gå rakt. Båten kom tillbaka  till Sthlm vid 4 tiden och då var alla jätte trötta. Egentligen så skulle jag och Becca gått på en fest på kvällen men vi var så himla trötta så vi bestämde oss för att inte gå. 

DET VAR VÄRLDENS BÄSTA KRYSSNING! 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0