Oj förra veckan var fullspäckad!

Måndag 4/10
Jag bestämde mig för att ringa bilskolan och börja köra igen, för nu vill jag ha körkort! Jag fick tid redan dagen efter och jag kände mig väldigt motiverad. Senare jobbade jag, det gick bra men va väldigt mycket att göra.

Tisdag 5/10
Ställde jag klockan som jag inte hade gjort på väldigt länge. Kände mig lite små nervös för den nya bilskolan.. Ny bil och ny lärare. Men när jag väl var där gick det väldigt bra och min trafikskolelärare är helt underbar. Efter körningen blev det en lunch med mamma, väldigt mysigt och sen följde ja med henne tillbaka till jobbet. Tog en promenad därifrån till jobbet och jobbade fram till 23.

Onsdag 6/10
Fixade jag lite här hemma innan ja åkte in till stan med Elsa. Vi shoppade, lunchade, fikade i Gamla stan och flirtade med vakter på slottet. Åkte hem och jag och Jenny lagade middag. Senare blev det TV och bokade hockeybiljetter.

Torsdag 7/10
Var jag hemma hela dagen. Fixade lite här hemma tills Jessica kom och hämtade mig och Jenny. Åkte till hovet och såg AIK - Brynäs. Blev en skit match men de va kul att träffa Martin. Efter matchen tog jag tunnelbanan hem till Oskar och sov där.

Fredag 8/10
Var jag hemma hos Oskar med Lasse. Senare kom Oskar hem och vi gjorde iordning oss och lagade lite mat. Sen åkte vi till Globen och såg NHL-premiären. Det var riktigt kul och mysigt. När hockeyn var slut åkte vi hem till mig.

Lördagen 9/10 & Söndagen 10/10
Jobbade jag...

Helgen den 1 - 3 oktober

Fredagen började med att Elsa kom hem till mig och vi tog en lång fika och pratade om precis allt. Sedan var det bara för mig att packa ihop för att sedan åka iväg till jobbet.

På jobbet var det härlig fredags stämning. Jag började jobba med en som heter Kathrine. Hon har slutat så hon hoppar in lite extra då och då. Det är hennes tjänst jag har tagit. Kvällen blev bra fast det var helt fullt på hotellet. När jag precis skulle ta mina saker och gå till tåget får jag ett sms av pappa där det står att de står utanför. Riktigt skönt att slippa ta tåget hem!

Väl hemma låg Oskar på soffan och såg helt död ut. Vi bestämde oss för att gå och sova för att orka upp tidigt dagen efter.

I lördags vaknade jag av att klockan ringde halv 8. Hade inte varit uppe så tidigt på hela veckan. Då var det bara att gå upp och hoppa in i duschen. Oskar låg kvar ett tag i sängen, han va värd det. 20 över 8 satt hela familjen i bilen och vi var på väg. Vi stannade inte fören en bit utanför Södertälje för att köpa lite frukost. Sedan fortsatte färden ner mot Mantorp och STCC. .

Vi var framme strax innan 11 och då var det redan massor av folk där. Vi gick runt lite och kollade på alla snygga bilar och mötte Carl Philip. Sen var det dags för lunch i Volkswagens VIP tält. Efter lunchen var det bara att börja bege sig till sina platser på läktaren och sen började biltävlingarna.

Allt var klart vid 16 och då var det bara att sätta sig i bilen igen. Men nu var vi på väg till Linköping. Där hade jag ordnat hotellrum till oss. Det var ett riktigt fräsch hotell! Vi checkade in och lämnade våra saker på rummen. Vi möttes sedan i baren innan vi gick upp på rummen igen och gjorde iordning oss.

Halv 8 möttes vi igen i lobbyn för att sedan gå ut och äta. Vi hamnade på en restaurang som vi åt på förra gången vi var i Linköping. Efter en trevlig middag gick vi upp till övervåningen där det fanns biljard och dansgolv. Killarna hamnade bland biljardborden och jag och Jenny på dansgolvet. När killarna var klara gick vi tillbaka till hotellet och satt i lobbyn ett tag. Alla var trötta så blev sängen vid 1.

Söndagen gick vi upp och åt en god hotell frukost. Sedan tog vi en härlig promenad i Linköping i ett väldigt härligt höstväder. Efter vi hade hittat det vi skulle hoppade vi in i bilen igen för att åka till Morfar på kalas. Han blev riktigt glad över att alla följde med till honom. Efter fikat hos honom åkte vi hem till oss och åt mat och sedan körde mamma Oskar till Mörby.

Jag somnade ovaggad igår.