Bröllop!

Helgen har varit helt underbar!
Jag och Oskar åkte upp till Gävle i torsdags efter att jag hade jobbat. Han hade varit här hela veckan och nu var det äntligen min tur att få åka upp. Hade inte varit där sen Oskars student så kändes som en evighet sen.

Torsdagskvällen spenderade vi med Nina och Lasse. Var väldigt trevligt eftersom jag inte hade träffat dem på jätte länge. Vi somnade på luftmadrassen i vardagsrummet och vaknade av att Nina väckte oss och sa att det var frukost.

På dagen köpte vi det sista inför bröllopet och jag och Nina var och dukade upp allt. Senare på kvällen kom Oskars släkt över från Göteborg och vi hade en trevlig kväll hemma i lägenheten tills Lasse fick för sig att vi skulle gå ner till munken.

Där blev det bråk så vi gick därifrån och hamnade på Harrys istället. Efter det skulle jag och Oskar ta bussen till hans pappa men Oskars kompisar hittade oss på busshållplatsen och körde hem oss istället.

Lördagen blev ganska stressig eller jag kände mig väldigt stressad för om vi skulle hinna med allt innan bröllopet. Men det gjorde vi ju såklart, vi hann hämta våra saker i lägenheten, checka in på hotellet och äta lunch innan det var dags att göra iordning sig.

Efter att ha kört fel och vi var en hel parad av bilar kom vi fram till Bönans kapell. Vigseln var hur fin som hellst och jag kände mig väldigt stolt över att det var min svärmor som var så fin och var huvudpersonen. Efter vigseln tog vi alla bilar och åkte till Kajkanten där bröllopsfesten var. Det var hur god mat och väldigt många fina tal och sånger. Blev några tårar från mig...

Festen slutade vid 12 och då ville Anton gå ut på stan. Så jag och Oskar följde snällt med fast jag var hur trött som hellst. Vi var väl tillbaka på hotellet vid halv 2 och då var jag helt död.

På söndagen åt vi en god hotellfrukost, satt vi ån och tog det lugnt, oskar fiskade lite, åt china mat på söder och somnade på soffan innan mitt tåg gick hem till Stockholm igen.

PÅ FREDAG FLYTTAR DE ÄNTLIGEN HIT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0