Förra helgen

Ännu en helg är över.. Denna helg spanderade jag först på jobbet och sen
på Nåttarö på den årliga kusinträffen.


Fredagen jobbade jag från 15 till 23. Det gick bra och jag trivs
riktigt bra på hotellet. Har änligen börjat komma in I alla rutiner och
hur rummen ser ut och så. Efter jobbet mötte min kära pojkvän mig vid
bussen. Hemma var mamma och pappa ifull gång med sin
kräft/surströmmingsskiva. Som tur var hade all doft redan
försvunnit, jag fattar inte hur man kan klara att äta något som
stinker något så förjävligt. När det sista gästerna hade gått hem
somnade jag gott bredvid min prins.

Lördagen blev vi väckta kl 10 för att hinna packa och åka till Nynäsham
där båten gick ifrån. Jag fick köra hela vägen, det gick jätte bra!
Väl vid kajen mötte vi hela släkten, pappa kusiner, våra kusiner och
våra sysslingar. Vi fyllde hela båten 34 pers som vi var.
När vi kom till Nåttarö stod en fyrhjuling med släpvagn där som tog
allt vårt bagage till Vandrarhemmet där vi skulle bo. Vi själva gick upp
till världshuset och köpte lite dricka och satt bara och njöt av det
fina vädret.

Sen började vandringen till vandrarhemmet. Var 2 kilometer dit och när
vi var lite mer än halvvägs öppnade sig himmlen. Som tur var så varade
det inte så länge. När vi väl kom fram till Vandrarhemmet tog alla sina
sängplatser och sen gick vi ner till stranden där de små badade medan
jag och några till gick på upptäcktsfärd på ön. Fyfan va mycket myggbet
jag fick under den promenaden.

När vi kom tillbaka började lekarna. Vi delade upp oss I 3 lag, barn,
ungdomar och vuxna. Sen började lekarna. Den första leken var att man
skulle äta knäckebröd med kniv och gaffel. Den vann barnen. Andra leken
var att alla skulle lägga sina skor I en hög och sen skulle en I från
varje lag sätta på sig sina skor. Barnen vann igen för de flesta hade
foppa tofflor. Tredje leken var en rockringslek, alla ska stå hand I
hand och sen ska rockringen gå igenom hela ledet utan att man släpper
händerna. Den vann vi!!

Efter alla lekarna började de vuxna göra mat och vi gjorde inte så
mycket, satt mest och pratade med alla.
Efter maten spelade vi lite boll och lekte med barnen tills vi kom på
den kloka iden att vi skulle spela ölspelet…
Det slutade vi med vid halv 1 och då var vi alla bra på trycket. Oskar
sov då redan för längesen.

Söndagen gick jag och Oskar upp tidigast I vår stuga för att ta en
tidigare båt så att han skulle hinna med första hockeyträningen. Allting
gick jätte bra fram tills vi kom fram I nynäs och såg att inte
pendeltåget gick. Vi fick ta en ersättningsbuss som tog mycket längre
tid.. Men sen kom iaf Nina och Lasse och hämtade oss I Älvsjö. Oskar
hann med träningen och han verkade trivas bra I det nya laget.

Måndagen sov jag ut ordenligt medans Oskar åkte till Arbetsförmedlingen
på något möte. När han kom tillbaka stod frukosten på bordet. Efter det
kollade vi lite på Sunes jul innan jag skulle ta tunnelbanan till
jobbet. På jobbet gick det bra och jag somnade gott I min egen säng när
jag väl var hemma. 


Uppdatering av den här helgen och bilder kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0