Jul och Nyår

Nu ligger jullovet bara som ett minne blott...

Lovet började i Gävle hos Oskar.
Vi handlade dom sista julklapparna och tog det mest lugnt. Jag tittade på hela Pelle svanslös julkalendern, den var ju så bra när den gick.
Den 23 december fyllde Oskar 19 år och det var också dags för mig att lämna Gävle för att fira jul hemma med familj och släkt. Oskar födelsedag blev mysig vi åt middag och Nina och Lasse och sen åkte jag upptåget hem till Stockholm.
Julafton blev väldigt mysig med släkten och tomten var till och med förbi en liten stund innan han skulle vidare till andra familjer.
Juldagen kom släkten över till oss och åt julmat. Och senare på kvällen träffade jag matilda och tog en promenad.

Den 30 december åkte jag till Oskar igen för att fira nyår där.

Nyår
På nyår kom Elsa och Matilda upp till lilla Gävle. Jag & Oskar mötte dem vid tåget men sen gick Oskar mot bussen och vi tjejer gick till lägenheten för att lämna all tjejernas packning. Sedan tog vi en promenad ner till stan och tittade lite i affärer och handlade all mat till kvällen. Efter det tog vi en sväng förbi Mcdonken.. Har aldrig ätit en sån äcklig cheeseburgare så slängde halva.. Efter besöket där mötte Oskar upp oss och vi tog en promenad tillbaka till lägenheten. Vi började göra i ordning oss och hela lägenheten innan de andra killarna skulle komma klockan sju. Det blev en super nyår år med så mycket skratt och massa av upplevelser som vi aldrig kommer att glömma.. säger bara saker som, Batteri i såsen, borttappad lösnagel, dans i köket till Martin Svensson - (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow, alla kommentarer av matilda in på småtimmarna som tex.. jag vet vad det är som luktar.. det är ju köttfärs!
Jag är så glad över att tjejerna kom upp till Gävle och firade in det nya året med mig och Oskar!

Nyårsdagen vinkade jag av till tjejerna som skulle med tåget tillbaka till Stockholm. Sen låg jag och Oskar i sängen hela dagen.. varför behöver vi inte gå in på men vi såg iaf massor av filmer.
Den 2 januari åkte jag och Oskar hem till mig. Den kvällen tog vi det bara lugnt. Men resten av dagarna som Oskar var här så åkte vi skidor, jag låg och asgarvade åt min kära pojkvän som aldrig i hela sitt liv har stått på ett bar långa skidor. Vi tittade på 100 tals filmer, vi var ute och åt på en mysig restaurang och vi gjorde massa mer saker.

6 jan åkte Oskar hem till lilla Gävle igen och jag åkte på fest hos Becca som fyllde 19 år! Jag saknade honom redan efter bara några timmar.
7 jan började skolan igen och det var riktigt roligt att träffa alla igen!
8 jan låg jag och resten av familjen magsjuk...
9 jan skulle jag egentligen ha följt med tjejerna ut på krogen men efter att det hänt lite saker så bestämde ja mig för att stanna hemma och umgås med Matilda istället. Vi tog en väldigt lång promenad, tittade på mamma mia, åt en trevlig middag och tittade ännu på en film.
10 jan gick jag och jenny upp tidigt för att åka och gymma. Efter det blev det kalas hos min moster då hennes sambo fyllde 36 år.

Det var mitt lov och lite vad som har hänt den senaste tiden!
Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhhh De var nog det roligaste nyåret jag någonsin haft också :D <3



2010-01-14 @ 16:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0