Helgen - helt underbar

I fredags var det mösspåtagning och valborg
Började med ett prov som kändes bra men man vet ju aldrig. Christina sa att vi var änglar som skrev prov på mösspåtagningen men ja tycker inte att det gjorde så mycket har man ett prov till klart.
Efter provet tog vi fram våra fina vita overaller och började måla på de, på min står det mest pratkvarn, babbelmaja och håll käften Sofia. Haha pratkvarn som man är.
Sen var det dags att sätta på sig mössan. Vi gick ut till kullen och rektorn höll tal och sen sjöng vi lite låtar. Sen var det bara att sätta på sig mössan precis som han sa att man skulle göra.
Efter den fina sermonin gick vi till donken för att äta lite för att senare ta bussen till norskogsbadet. På norskogsbadet samlades både Åva och Tibble för att fira denna stora dag. MÖSSAN ÄR PÅ OCH NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR.
Vi åkte hem därifrån vid 14 och då var jag redan jätte trött men den stora kvällen väntade.... jag skulle bli av med tegeloskulden en gång för alla.
Vid 17 åkte jag och mamma för att hämta Oskar vid tåget. När vi kom hem var det inte långt kvar tills alla tjejerna + johannes skulle komma på middag.
Middagen blev väldigt trevlig och efter den drog vi vidare till Tegel. Jag måste erkänna att det var roligare där än vad jag trodde.
Jag och Oskar tog sista tåget hem och då var jag helt död.

Lördag
Vi tog det lugnt hela morgonen och sen vid 2 åkte jag, Jenny och Oskar in till stan och shoppade lite och åt god mat. Vi var hemma vid 9 och då kom Jessica över. Vi skulle egentligen ha tittat på film men hamnde ist nere i soffan med mamma, pappa och deras kompis micke. Där satt vi och lyssnade på massa gamla godingar.

Söndag
Vi gjorde inte så mycket, pratade med grannen om målerijobb till Oskar i sommar, cycklade och lämnade den sista inbjudan, tittade på en skit match i fotboll och sen var mormor och morfar över på middag. Vid 8 åkte vi och lämnade Oskar vid tåget. Det är alltid lika tråkigt när han åker hem men vi ska ses nästa helg igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0